الأحد، 11 أبريل 2010

كلمات البوم مدحت صالح بكتب اسمك 2009

بكتب اسمك
انا حبيتك واديتك كل حياتى وهعيش ازاى من غير ماتكون
فى حياتى حلوة الدنيا لما بشوفها بعنيك وانت حبيبى
وفرحه عمرى وحكياتى بكتب اسمك وانت معايا فى
احلامى واللى اتمناه تفضل دايما ادامى والحب حياه اجمل
لحظاتها فى حضنك حبيت صوتك ومعاك احلو كلامى
انت مرايتى وبشوف فيها ليالينا والمستقبل لما نكمل بعضينا
امسك ايدى وتوشوشنى بحنيه وبروح وياك للحب اللى مودينا.


توحشنى وانا وياك

توحشنى وانا وياك تحلم بأيه ياملاك حلمك ياخدنى لفين
باسبق وبستناك صوتك يونسنى قلبك بيحرسنى وبطير من
الفرحه لما بتلمسنى وانت قريب وبعيد الايد بتحضن ايد
وعنيك تطمنى وكأنه حب جديد
وفى كل يوم احلام وحكايه قبل ماانا والفرحه مش ممكن
نحسبها بالايام وانت قريب وبعيد الايد بتحضن ايد
وعنيك تطمنى وكأنه حب جديد.


الحب فى دمى

انا حبيت والحب فى دمى واهتميت وياريت تهتمى انتى
الدنيا بكل مافيها ولمسه حب تنسينى همى كل الناس تضحك
فى عنيكى وكل لما بروح فى مكان بلاقيكى مهما تغيبى ليه
معرفش دايما احس بأيدى فى ايديكى اجمل حب انا شوفتك فيه
ومش هتكلم الا عليه لو حسيتى بنظرة عينى ولمسه ايدى
هتفرحى بيه حتى الحزن اللى انا حسيته ليه معرفش فى لحظه
نسيته حلمى فى حضنك انا فسرته وانتى الحب اللى اتمنيته
مليون مرة قولت بحبك كل مااقولها تدق فى قلبك انا مولود
لسه فى احلامك وطول العمر انا هفضل جمبك .


بقى يعنى

بقى يعنى نسيت لياليه وغرامك بقى مش ليه طيب كان من
الاول ليه تشغلنى وتشغل بالى ليه وتسهر قلبى ليالى وتسيبه
وتأسى عليه بقى يعنى خلاص مش راجع هتسبنى لنار ومواجع
انا عايزك بس تراجع قلبك و تحس هوايا خايف ترجع تلاقينى
قلبى مبقاش فى ايديا .
لو زعلان انا ممكن اصلحك لو غلطان ارجع وانا اسمحك
ليه مش دارى بنارى وويلى ولهفه قلبى فى بعدك .
قولى ازاى انا هقدر اكمل عمرى الجاى او حتى اتحمل
ليله تفوت من غيرك فيها وهعمل ايه من بعدك.


الله يرحم

الله يرحم ياحبيبى ايام زمان لما كنت بتتمنى ارمى السلام
وكنت بتتمنى الهمسه اللمسه منى انا كان عندك صبر
يكفيك حتى ميت سنه دلوقتى بتتقل عليا انا .
فاكر لماعيونك سهروا طول الليل عشانى وكان جنونك
يظهر لما ابعد ثوانى دلوقتى ليه .
ناسى طيب اجيبلك قمرك يشهد على سهرى الليالى طيب
اقولك كام ميت مرة قولت ارحملى حالى دلوقتى ليه .


مين غيرى انا

مين غيرى انا يقدر على قلبك انت مين غيرى انا
بيموت فى عيونك انت دا انا ليك وبعيش عشانك
وبموت وانا بين ايدك خليك واقف مكانك وانا جايب
قلبى ليك .
حبيت وانا ولا على بالى انا اسهر وانشغل انا واعيش محتار
دوبنى انا دوقنى طعم الهنا نولنى كل المنى ورمانى فى نار


تعالى وخدنى

تعالى وخدنى وقولى الحكايه وبلاش تسبنى وخليك معايا
الحب كله شوفته فى عيونك وضحكه حلوة هى البدايه
وليه انا بنسى الدنيا معاك مش فاكر الا هواك وبحبك
اكتر من روحى وافرح وانا بستناك .
وانت فى حضنى حبيت حياتى حبيتك اكتر من ذكرياتى
وحسبت عمرى من يوم ماشوفتك وانت بدياتى وانت
نهاياتى وليه انا بنسى الدنيا معاك مش فاكر الا هواك
وبحبك اكتر من روحى وافرح وانا بستناك.


بعترف

بعترف وانا قلبى صافى حبى ليكى مكنش كافى وبعد
مافات الاوان هعمل ايه انا بعترافى يوم ماشوفتينى
بخونك روحى دبلت فى عيونك قولت ايه زادت ظنونك
لو رجعلك ليكى خايف غصب عنى مش بخطرى اقبلى
ياحبيبتى عذرى ليه فى لحظه العمر يجرى وانتى نايمه فوق كتافى
بعترفلك يوم رجوعى انتى نوعك مش زى نوعى شعرك
اتبل بدموعى وبين ضلوعى قلبى داب.


بيبان الحياه

ماخلاص ابتدينا ولاقينا الغرام اللى هنعيش عليه هندوب
ونقول الكلام والحنين اللى بنحس بيه هنعيش هنفتح
بيبان الحياه لاوسع واخر مدى مفيش مفيش حاجه واحده
هتقدر تفرقنا يوم .
كل اللى فات انتهينا منه وخلصنا صعب نرجعله ونقلب
فى القديم تانى مين اللى ممكن يلاقى فرصه ويسيبها
دى الفرصه دى بالذات متفصله عشانى.


زعلانه ليه

زعلانه ليه ماانا قولتلك وكفايه انى رجعتلك ليه بتلومينى
على اللى فات وتفكرينى بذكريات وسألتى ليه اشتقتلك
امر ليه بلحظه الم وتحسسينى بالندم طعم الفرح مدوقتهوش
والحب دا معرفتهوش وكل مرة شرحتلك
انا عايز اعيش معاكى يوم من غير خصام ولا اى لوم
انا نفسى اشوف ضحكتك وتحضنينى بنظرتك
وتطمنينى واطمنك الحب يدبل من السكات والخوف ساعات
يعمل حاجات نفسى تشوفينى وتفرحى بتخافى ليه وبتسرحى وتغمضى لما اسألك .


غير كل الناس

انا بقى غير كل الناس قلبى مليان احساس وبيضعف لما بحب
بخلص اووى للى بحبه وبخاف من الهوا على قلبه ومليش ابدا
فى الكدب روحى بقت ريحالك اتمنى اكون على بالك تلمحنى
لو فى خيالك ونبعد اووىنبعدعلى دنيا تانيه منحسش فيها
ثانيه طعم الزعل ياحبيبى ونفرح اووى
وتعالى بلاش متزودهاش من جوا القلب كلام الحب انا قولته خلاص.
وانت اللى قلبى اختارك واتشدلك وندالك وحلفتلك ياحبيبى
بحبك اووى ولا انت خايف لسه قرب بقى دا انا فرصه
لو سيبتها من ايدك هتندم اووى
وتعالى بلاش متزودهاش من جوا القلب كلام الحب انا قولته خلاص.


وقتى ضاع

وقتى ضاع بحاله حبى راح لحاله حلم مات جملوا هى دى
حكيتى معاه ليه هعيشها تانى ليه ولو ثوانى قلبى ليه يعانى
مش خلاص مفروض انساه انا ليه اختاره ليه وعمرى يبقى
ليه انا ليه يصعب عليه وقلبى هان عليه وروحى مش لاقياه
انا عايز حد ليا قلب يحس بيا نفسى تشوف عنيا معنى
الحب اللى نفسى اعيش الحياه نفسى اعيش الحياه
اعيش واحس معنى لحياتى اعيش من غير دموعى واهاتى
ومفيش يوم يعدى وابكى عليه واندم للحظه فى حياتى
وقلبى يقول الاه
حرام اوهبله عمرى وزمانى حرام ظالم وأسى وانانى
حرام افضل كدا وياه .
كان حبيب عنيا كل حاجه ليا ولو يغيب عليا كنت اجرى
علشان الاقاه بس من النهارده مهما عمرى عدى صعب
تانى ارضى انى احب وادوب فى هواه خليه لقلبه هوه وقلبى
فيه اللى فيه مبقاش فى قلبى جوا حب تانى ليه
مبقتش بتمناه مبقتش بتمناه دا انا غلطه منى انى يوم حبيت عنيه
وادام الغلطه منى يبقى اعيدها ليه يبقى يدوب انساه


شكلك كدا

شكلك شكلك بتقول كلام بتقول كلام
انا قلبى طيب اووى انا كلى حنيه بس انت أسى اووى
سهرتلى عنيه عمال بتبعد اووى صعبتها عليا شكلك
كدا بتقول كلام ولا ليك فى الشوق ولا فى الغرام
وعايزنى احبك والسلام دا اللى نفسك فيه .
حبيبى ياحبيبى بلاش تسبنى حبيبى ياحبيبى حرام تسبنى
حبيبى ياحبيبى هواك تعبنى قولى اعمل ايه .
انا قلبى عرف الهوا واتعلموا منك يانعيش حبيبى سوا
ياهموت بعيد عنك عمرى معاك هقسمه يوم ليك ويوم ليا


اسمر ولونه جميل

اسمر ولونه جميل ياجميل ياجميل شعرك سواد الليل على طول
مجننى وتملى تشغلنى نفسى تطمنى .
ياحبيبى ليه مشغول بتروح بعيد على طول الحب مش مسئول
اجمل حياه وياك انا عشتها فى هواك شوفتك حبيبى ملاك
انا فرحان بقول حبيت ياما حلمت انا واتمنيت صحيت من
نومى لاقيتك جيت واقف جمبى تقولى ياريت

0 التعليقات:

إرسال تعليق

Bookmark and Share

أقسام المدونة

2015 (1) أبراج (44) اتصالات (113) أحياء (1) اخبار (136) اخطاء (1) ادسنس (2) ادعيه (7) أزواق (1) إستخراج (1) إسرائيل (7) اسرار (1) أعشاب (19) أعياد (1) أغانى (7) أفريقيا (1) أفكار (2) أفلام (4) إقتصاد (19) الأردن (2) الأرض (12) الاسره (1) الأطفال (33) الإلكترونيه (3) الألوان (1) الأنبياء (1) البحرين (1) البشرة الدهنيه (1) البيئة (14) الترتيب (1) الجزائر (2) الجن (1) الربح (7) الرجل (40) الرسول (12) الزواج وأنواعه (31) السعوديه (10) الشبكة (9) الشعر (30) الشمس (6) الشوربات (19) الشيطان (2) الصيف (1) الصين (2) ألعاب (3) العالم (19) العراق (3) العنكبوتيه (1) الفراسه (6) القمر (4) القنوات الأجنبية (3) الكويت (1) الله (20) ألمانيا (2) المرأه (96) المغرب (2) المنصورة (2) الهجرة (7) الهند (2) الهيدروجين (1) أمثال (1) أمراض_الجسم​ (1) أمريكا (10) إنجلترا (1) أوراكل (4) أوروبا (1) إيران (2) إيميلات (5) باكستان (1) بترول (1) بحث (4) برامج (29) برمجة (6) بريطانيا (2) بسكلته (5) بشرتك (10) بطاقات (1) بناء (1) بنوك (2) بورصة (23) تاريخ (45) تحب (3) تحضير (1) تخسيس​ (1) ترددات (15) تركيا (1) تركيب (1) تساقط (8) تطوير المواقع (29) تعريفات (16) تعليم (43) تفاحة​ (1) تفاحة_فى_اليوم​ (1) تكنولوجيا (44) تلوث (3) توقعات (12) تونس (1) تونس. سفارات (1) ثورة (1) جمال (4) جوال (1) جوجل (19) حذف الباتش (1) حساسية (2) حشرات (1) حقائق (1) حقيقه ام خيال (23) حقيقه_وخيال​ (1) حكم (1) حيوانات (5) خضروات (8) خلق (2) دبى (2) دليل (2) دورات أمن المعلومات (19) دورة (4) ديكور (1) دين (120) ذهب (2) رسائل (1) رمز (1) رمضان (9) روسيا (3) رياضه (14) زراعه (9) زيادة (1) سامسونج (1) سفارات (5) سلامة (1) سندوتشات (2) سوريا (1) سويسرا (1) سيارة (6) شخصيات (64) شخصيتك (18) شركات (32) شعر (5) شمس (3) صحتك (289) صلصه (5) صناعة (1) صور (11) طائرات (2) طاقة (3) طاقه المستقبل (1) طاقه حره (2) طب (1) طب_ولا_عك​ (1) طيور (18) عسكرى (25) عسل (1) علاج (70) علم البصريات (6) علماء (1) علوم (18) عيد (1) عيون (17) غاز (2) فتاوى (1) فرنسا (2) فضاء (16) فلسطين (12) فلك (12) فليسطين (3) فوائد (10) فواكة (8) فواكة_وخضروات​ (1) فودافون (4) فوركس (3) فيديو (9) فيس بوك (2) قاعدة البيانات (2) قتال (6) قصص (12) قطر (4) قمر العربسات (2) قيام الليل (1) كاريكتير (3) كتب (12) كربوهيردات​ (1) كمال اجسام (1) كمبيوتر (84) كوبا (1) كوريا (1) كيتو​ (1) كيمياء (23) لغة (1) لهجات (1) ليبيا (1) لينكس (2) مجموعة (1) محرك (4) مسجات (1) مشروعات (4) مصر (111) مطبخك (214) معادن (1) معلومات (29) مقاتلات (1) مقالات (31) مكونات (2) منتجات زراعيه (1) مهارات (1) مواقع (61) موبايل (1) موضه (2) مياه (4) نشيد (1) نصائح (8) نظم (6) نكت (8) نوكيا (15) هندسه (5) هواتف (54) وصايا (1) وظائف (9) ويندوز (3) يوتيوب (5) AdSense (4) AdWords (1) call center (2) ebay (2) Egypt (1) HSPA (2) ORACLE (2) qmax (1) search (1) seo (3) Wikipedia (2)

 
;